Roadele Duhului Galateni 5.22-23, copac de colorat

Galateni 5.22 Roadele Duhului sunt: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia,
23 blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege.
   Un cântec potrivit v-am postat aici.
 
   Căutând desene de colorat (frumoase și interesante) l-am găsit pe acesta, despre roadele Duhului Sfânt (în limba spaniolă), desen mic și neclar. L-am introdus în căutare și am găsit mai multe variante, din care l-am ales pe cel mai mare și l-am prelucrat, ca să fie cât mai util pentru copii. Să vedem ce a rezultat (dați clic pe imagini ca să le vedeți mari și să le puteți downloada):
    
   Desenul cel mai mare (și clar) pe care l-am găsit avea roadele scrise în limba rusă. Le-am șters și am scris în limba română roadele din versetele de sus.
     
   Mi-am amintit că am văzut pe un blog o metodă prin care se poate corecta comportamentul unui copil
”Cu o floare nu se face primavara ,dar se poate corecta comportamentul unui copil
     Poate suna ciudat acest titlu, dar  chiar este posibil.Am in grupa un prescolar care la gradinita isi dorea sa faca pe seful, sa aiba un comportament agresiv fata de colegi ,sa participe la activitati doar cand doreste, sa stranga jucariile pe care el le imprastie doar cand are chef, sa faca galagie la masa si sa-i provoace si pe altii.
    Micutului i-am daruit zilnic o floare desenata pe hartie colorata , cu petale decupate si care reprezentau;grija fata de lucrurile din grupa.ajutor,respect,participare activa la programul din gradinita.atitudine non-violenta fata de colegi, politete ;era tot ce doream sa corectez la el. La inceput cand multe petale se aflau in partea de jos si plangeau,era suparat si isi dorea ca toate petale sa fie vesele si sa aiba o floare completa.
    Dorinta de a avea o floare vesela si completa era atat de mare incat a inceput sa-si schimbe treptat comportamentul, iar cand a primit o floare cu toate petalele pentru el a fost o bucurie care nu poate fi descrisa in cuvinte, iar cand a venit mama sa-l ia de la gradinita i-a sarit in brate si i-a aratat floarea de care era atat de mandru.                                                  
      Bineinteles ca nu as fi putut sa fac toate astea singura, fara ajutorul mamei,pe care am sfatuit-o ca si acasa  sa adopte cam aceeasi metoda ,sa-i spuna mereu cand greseste, sa-l corecteze si sa-l recompenseze cu ceva,mama a ales sa-i ofere o inimioara de fiecare data cand este cuminte,ascultator   atat la gradinita cat si acasa.Ei ,iata ca avand rabdare si folosind recompensa am reusit sa corectam  comportamentul copilului.Stiu ca la inceput recompensa trebuie aplicata de fiecare data cand copilul a facut un lucru bun,dar pe masura ce isi insuseste acest comportament , recompensele trebuie rarite si apoi sa dispara de tot si mai stiu ca in sistemul Montessori nu se folosesc recompense, laude, dar nici nu folosesc pedepse,dar cred ca am dreptul sa nu fiu de acord cu asta,nu? Sa  lasi 5 minute un copil  in camera lui , sa ai un coltisor unde sa-l pui sa se retraga atunci cand  face o greseala sau pe covoras, cred ca nu e un capat de tara”. sursa
   Puteți da copilului să coloreze copacul sau puteți aplica metoda de mai sus, cu fructele decupate și colorate separat și lipite de fiecare dată când este cazul, de aceea v-am pus și copacul cu roadele desenate, și copacul gol și am scos roadele separat. Mult succes să vă dea Dumnezeu! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu